Sunday, June 1, 2008

Resepi kek gula hangus





Kali ni aku nak bagi resepi kek gula hangus, aku terjumpa resepi ni dua tiga hari lepas semasa aku dok merayap dari satu site ke satu site (website le) jadi aku pun cuba try la, korang jangan tak tahu ini la dia hasil tangan aku ......selamat mencuba..

bahan-bahannya

2 cawan gula halus
2 cawan air
2 cawan tepung gandum
4 biji telur 2 sudu teh baking powder
3 sudu besar air panas (mendidih)
1 tin susu cair
250 gm mentega

Cara:
Panaskan gula halus hingga menjadi hangus.
Masukkan 2 cawan air dan biarkan mendidih hingga 1/2 cawan.
Biarkan sejuk. Di dalam mangkuk, masukkan susu cair, tepung,
telur dan mentega hingga menjadi sebati dengan perlahan-lahan.
Masukkan baking powder dengan air panas.
Masukkan ke dalam acuan kek dan bakar di dalam kepanasan 180C
selama 40 minit dan tutup.

2 comments:

applepie said...

shedapnyer..nak sket bule..?

mama alya said...

huhu...boley aje nah! sket je tau..