Monday, September 1, 2008

Kerajaan Beri Percuma Elektrik

Salam buat semua..

Sedikit komentar tentang belanjawan negara antaranya ialah pemberian elektrik percuma bagi yang menggunakan elektrik dibawah paras RM20 ke bawah. Mengikut kata PM ini dijangka memberi manfaat kepada 1 juta penduduk di Malaysia ni, betul ke?

Aku yang tinggal berdua saja dalam sebuah rumah pun bil elektrik dah melebihi Rm90 ( itu hanya ada petiais,tv,lampu dan kipas, komputer la sekalisekala) apa tah lagi kalau penghuni yang isi rumah melebihi 5 orang aku rasa agak mustahil dalam pada masa tarif elektrik telah dinaikkan dan pendapat aku cerita disebalik elektrik percuma ini hanyalah suatu perkhabaran gembira namun realitinya adalah terlalu perit yang kita terpaksa hadapi entah sampai bila.

Aku rasa sekali lagi kita telah diperbodohkan...itu pendapat aku, dan apa pulak pendapat korang semua..?

No comments: